Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Kui sa ei taha oma analüütikas andmeid kaotada, siis pead selgeks tegema, kuidas tagada see, et iga kampaania jätab Google Analyticsis just sellise jälje nagu sina tahad.
Google Analytics võimaldab jälgida ja mõõta igat reklaamikanalit, postitust ja saadetud meili eraldi. Seda tehes tekib ülevaade, milline meediakanal toob tegutsejaid sinu lehele ja milline mitte.
Antud näites on üks kampaania, kus külastajal paluti ettevõtte jaoks oluline tegevus teha. Nagu näha, tulid tegutsejad peamiselt uudiskirjast, bännerid tõid neid vähem.
Millised andmed võivad kaduma minna
Kui sa teed reklaami korraga mitmetes meediakanalites, mis kaotavad ära info suunajate kohta, siis ei ole sul võimalust hinnata, milline kanal toimib müügi toomisel ja milline mitte.
Näiteks, kui reklaamid Delfis ja Postimehes ning sulle laekub kokku 1000 külastajat, aga need lähevad kirja reale (direct) / (none), siis puudub alus otsustamiseks. Need, kelle kohta Google Analytics ei saa aru kummast kanalist nad tulid, lisanduvad neile, kes ongi tegelikult otse aadressi sisse tippides su lehele jõudnud.
Nüüd on sul (direct) / (none) real kokku näiteks 1700 külastust ja 30 tehingut. Samas ei tea sa, kust nad tegelikult tulid. Loe lähemalt, mis on direct traffic.
Andmete kadu meiliturunduses
- Ma saadan välja oma uudiskirja ja panen sinna lihtsalt lingi dreamgrow.ee.
- Sina avad selle meili Outlookis ja klikid sellel.
- Esitad meile kõige suurema tellimuse, mis me eales oleme saanud.
- Google Analyticsisse läheb tehing kirja reale (direct) / (none).
- Ma ei saa kunagi teada, et meiliturundus on meie jaoks tähtis kanal.
Meiliturundusega on veel üks probleem. See jätab Analyticsisse mustmiljon rida. Need, kelle meililugemise vahendiks on Gmail, mail.ee, mail.ru, Yahoo.com, Outlook.com ja veel kümneid ridu, mille nime sa isegi ei tea.
Need apsud teevad analüüsi raskemaks või lausa võimatuks ja neid probleeme saab vältida kasutades linkide märgistamiseks UTM tag nimelist lahendust ehk linkide märgistamist.
URL builder eesti keeles
Tahtsime enda ja teiste turundajate elu lihtsamaks teha ning tegime internetiturunduse vahendi URL builder eesti keeles.
Järgnevalt õpetus, kuidas reklaamide märgistamine toimub ja kuidas vidinat kasutada. UTM tagid töötavad nii klassikalise Google Analyticsi kui ka Google Analytics 4 versioonis.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
Kuidas reklaamide märgistamine töötab?
Google Analytics tarbeks on vaja iga kanali jaoks koostada eraldi link, mis sisaldab spetsiaalseid tage, mida Google Analytics ära tunneb. Tüüpiliselt saadetakse meediakanalile link, mis näeb välja:
https://www.firma.ee/kampaania/
Google Analyticsi jaoks koostatud link näeb välja järgmine:
https://www.firma.ee/kampaania?utm_source=meediakanal&utm_medium=meediatyyp&utm_term=marksona&utm_content=sisu&utm_campaign=kampaanianimi
Kuidas sellist linki genereerida?
Linki saab genereerida eelpool mainitud vidina abil.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
Mis on mis?
Veebilehe aadress (link)
Veebilehe aadress on kohustuslik väli. Veebilehe aadressiväljale tuleb sisestada link, millele reklaamil klikkija suunatakse pärast klikki. Aadressiks võib olla kodulehe avaleht, mõni kodulehe alamosa või kampaanialeht.
Näiteks: https://www.dreamgrow.ee/internetiturundus-teenused/
Meediakanal (utm_source)
Meediakanal on kohustuslik väli. Kasutage utm_source tagi, et määrata meediakanal, mille kaudu külastajad teie veebilehele jõuavad. Meediakanaliks võivad olla erinevad portaalid ja veebilehed, kus teie reklaam paikneb. Samuti on meediakanaliks otsingumootorireklaamid ja uudiskiri.
Näiteks: utm_source=Delfi, utm_source=Neti_otsing, utm_source=uudiskiri.
Meediatüüp (utm_medium)
Meediatüüp on kohustuslik väli. Kasutage utm_medium tagi, et määrata meediatüüp, mida kasutate reklaamina. Meediatüübiks on banner- ja tekstireklaamid, e-mail.
Näiteks: utm_medium=banner, utm_medium=tekstireklaam, utm_medium=email.
Märksõna (utm_term)
Märksõna ei ole kohustuslik väli. Kasutage utm_term tagi juhul kui soovite eristada otsingumootorireklaamide märksõnu, millel külastajad klikivad. Vajalik Neti.ee otsingumootorireklaamidel. Google AdWords, mis on seotud Google Analytics-iga, ei vaja eraldi märgistamist.
Näiteks: utm_term=auto, utm_term=autod
Sisu (utm_content)
Sisu ei ole kohustuslik väli. Kasutage utm_content tagi juhul kui soovite eristada reklaame, mis on korraga ühes ja samas meediakanalis.
Näiteks: utm_content=Lendav_logo, utm_content=728×90
Kampaanianimi (utm_campaign)
Kampaanianimi on kohustuslik väli. Kasutage utm_campaign tagi, et anda igale kampaaniale erinev nimi, mille alusel hiljem kampaaniaid eristada.
Näiteks: utm_campaign=Hulludpaevad, utm_campaign=Osturalli
Jälgi alati suuri ja väikeseid tähti, sest “Suvekampaania” ja “suvekampaania” tekitavad Google Analyticsi raportites kaks eraldi rida.
Pärast lingi valmimist kasuta seda Facebooki reklaamides ja postitustes, muudes sotsmeediakanalites ja meiliturunduses. Portaalide puhul saada link koos vastava reklaamiga meediakanalile.
Google Ads sildistab linke automaatselt, kui sa seda keelanud ei ole.
Kampaanialinkide märgistamise näited
Järgnevalt erinevad kampaanialinkide märgistamise näited bännerreklaamide, uudiskirja ja otsingumootori märksõnareklaami kohta.
Bännerreklaami märgistamise näide
Oletame, et DreamGrow plaanib reklaamida veebilehe analüüsi teenust Facebooki uudisvoos ja Postimehes. Postimehes reklaamimiseks kasutaksime 728×90 formaadis bännereid.
Reklaami märgistamine Facebooki jaoks
Selline näeb välja täispikk märgistatud link Facebooki jaoks:
https://www.dreamgrow.ee/teenused/kodulehe-analuus-webaudit/?utm_source=Facebook&utm_medium=banner&utm_content=desktop-newsfeed&utm_campaign=Webaudit
Reklaamide, postituste ja linkide märgistamine Facebooki jaoks on oluline, kui tahad analüüsida oma Facebooki turundustegevuste efektiivsust. Facebookis on kolm erinevat tüüpi materjali, mida sa võiksid märgistada, et saada paremini aru, millised tegevused toovad tulemust ja millised mitte.
Facebooki postitus – kui sa lisad Facebooki lingi, siis kasuta selle jaoks alati märgistatud linki.
Facebooki reklaam – kui lood reklaame Facebooki jaoks, siis sildista kõik reklaamid eraldi. Nii saad teada, milline reklaam ja sõnum sulle kõige paremaid tulemusi toob.
Jagamisnupud su veebilehel peaksid tekitama samuti sildistatud lingi, sest siis näed täpselt, kui palju see tegevus sulle külastajaid tagasi toob.
Kui sa ei sildista Facebooki ja muude sotsmeediakanalite linke, siis läheb kaduma kogu info, mis on seotud mobiilse kasutamisega. Facebooki kasutamine mobiilis on tihti üle poole kogukasutajatest.
Bannerreklaami märgistamine Postimehe jaoks:
Selline näeb välja täispikk märgistatud link Postimehe jaoks:
https://www.dreamgrow.ee/teenused/kodulehe-analuus-webaudit/?utm_source=Postimees&utm_medium=banner&utm_content=728×90&utm_campaign=Kodulehe-analuus-webaudit
E-maili märgistamise näide
Oletame, et DreamGrow plaanib saata uudiskirja oma klientidele, milles on link internetiturunduse teenuste lehele. Kui sa ei sildista meilikampaaniasse minevaid linke, siis võib sul oluline osa andmetest kaotsi minna, sest Google Analytics lahterdab selle direct traffic alla.
Selline näeb välja täispikk märgistatud link meilikampaania jaoks:
https://www.dreamgrow.ee/teenused/?utm_source=DGUudiskiri01&utm_medium=email&utm_campaign=Teenuste-tutvustamine
PS! Lahtritesse sisestatavad sõnad on vabalt valitavad. Ei ole kohustuslik kirjutada just email või bänner, võib kirjutada ka meil, cpc, social jne. Idee seisneb selles, et selliselt nagu sa sõna kirjutad, sellisel kujul kuvab seda ka Google Analytics. Oluline on tähele panna, et teatavate etteantud väärtustega oskab Analytics tekitada kanalite gruppe. Need on järgmised:
- Organic Search – medium = organic
- Social – medium = social, social-network, social-media, sm, social network, social media
- Email – medium = email
- Affiliates – medium = affiliate
- Referral – medium = referral
- Paid Search – medium = cpc, ppc, paidsearch
- Other Advertising – medium = cpv, cpa, cpp, content-text
- Display – medium = display, cpm, banner
Täpsemat infot leiab siit Default channel definitions.
Kui see kõik on tehtud, siis tekitavad sildistatud lingid sulle uued kanalid Acquisition > All Traffic > source / medium raportisse. Põhjalikult saad oma kampaaniate käiku jälgida Google Analyticsi alajaotuses Acquisition > All Campaigns > Campaigns.
Suured ja väikesed tähed
Google Analytics on ka natuke napakas riist. Nimelt eristab ta suuri ja väikeseid tähti. Kui sa kirjutad oma UTM tagi väikeste tähtedega ja su kolleeg kirjutab suurtega, siis tekib analüütikasse kaks rida. Näiteks nii:
- MeieUudiskiri1
- meieuudiskiri1
Veendu, et kõik sildid on ühtemoodi kirjutatud ja sa teed oma analüüsitöö lihtsamaks.
Loo reeglid siltide kasutamiseks
Kui sa töötad üksi, siis võib tunduda, et reegleid pole vaja kirja panna. Aga kas sa kirjutasid oma sisuturunduskampaania nimeks eelmise aasta alguses postituse-levitamine või artikli-promo? Minul sellised asjad peas ei püsi ja ilmselt on mõistlik selleks mingit vahendit kasutada.
Eriti tähtsaks muutuvad standardiseeritud sildid siis, kui töötad koos kolleegidega või kasutad välist abi.
Kõik turundajad, kes sinu projektide kallal toimetavad, peaksid kasutama täpselt samu silte. Selleks ei ole vaja mingit imevigurit. Võta kasutusele jagatud Google Sheets või muu tabelijagamise süsteem ja veendu, et kõik turundajad kasutaksid selles kirja pandud formaati.
Kokkulepitud sildid teevad analüüsitöö hiljem palju lihtsamaks.
Oma veebi siselinke ära märgista
Tähelepanu! Ära sildista oma lehel olevaid linke. Mõned turundajad on sildistanud oma lehel olevad bännerid, et nende efektiivsusest paremini aru saada. See tekitab aga olukorra, kus üks sessioon katkestatakse ja alustatakse uuega. Kasuta lehesiseste tegevuste mõõtmiseks sündmusi.
Näide: Priit tuleb lehele Google otsingust. Vaatab lehte A ja siis lehte B. Nüüd klikib ta sildistatud lingil ja läheb lehele C. Google Analyticsis on tulemuseks kaks sessiooni. Üks algab Google otsingust ja sisaldab kahe lehe (A ja B) vaatamist. Teine sessioon algab sildist ja sisaldab C lehe vaatamist.
Loodan, et meie Google Analytics kampaanialinkide märgistamise vidinast ja antud õpetusest on teile kasu täpsemate andmete kogumiseks ning analüüside koostamiseks.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
___________________________
Photo via Visualhunt
Tegelikult saab erinevate turunduskanalite analüüsi veel täpsemaks ajada. näiteks kui e-mail sisaldab mitut erinevat linki, siis oleks need mõtekas need erinevalt märgistada jne. kuni selleni välja, et utm_content siduda konkreetse kliendi numbriga CRM andmebaasis. väidetavalt viimast google analytics reeglid keelavad, kuid paljud e-maili kampaaniate korraldajad on seda juba harrastanud.
Muidugi saab päris pikalt ihuda. Lihtsalt selle postituse mõttes, ei hakkanud liiga peeneks ajama…
Tänuväärne vidin ja vajalik õpetus :) Mul jälle elu kergem, tänud!
Pingback: Facebooki on vallutanud eestikeelsed reklaamid « DreamGrow internetiturundus
Kui palju sinu lehel seda vidinat kasutatakse?
Huvi pärast uurin, ise hulga inimesi siia suunanud mitte urlbuilderisse.
Pingback: Blogi postituste tüübid: instruktsioonid | Blogopeed.com
Küsimus, kuidas märgistada GA-s juhul kui tahadki HTML e-mailuudikirja saata, aga mõõta ei taha mitte kodulehele saabuvat traffikut vaid e-mailis toimuvat ennast. Sest puudub juurdepääs selle kodulelehe koodile kuhu e-mail suunab, kuid juurdepääs on e-mailile. Põhimõtteliselt e-mail ongi nagu siis kodulehe asemel, kuid nagu aru olen saanud siis märgistamine ei toimu seal samamoodi nagu tavalise koduka puhul?
Kas keegi annaks nõu?
Soovitav oleks kasutada mõnd mailisaatmistarkvara. Saad teada kes avas (laadis pildid), millel ja kui palju klikiti.
Mure ongi selles, et tahaks selle mailisaatmistarkava ja googli stati võrrelda.
Statistikat mõõda ikka oma GA.ga
Kui panna maili märgistatud lingid, siis GA näitab kust külastaja saabus. See ja maili CTR peaks olema sarnased numbrid. Open rate mõõtmine GA abil tähendaks juba eraldi progemisülessannet.